lørdag den 15. maj 2010

Agility i DKK Viby


Vi er netop hjemvendt efter 3 dage i DKK Viby. Tog afsted torsdag morgen kl. 5.00 og ankom i go`tid. Fik fundet en dejlig plads at campere, eller rettere slå telt op til mine klubkammerater og holde bilen som jeg og mine hunde skulle sove i. Der skulle vel være plads nok til mine 1,60;0) en lille og en "mellem" vaps. Var noget spændt på hvad Freddy ville synes om 3 dage i sådan et cirkus af hunde, larm og menneskemylder. Men men han hyggede sig med at være sammen med mig og førte sig frem alle dagene når nogen gad klappe ham. Han fik også masser af opmærksomhed for hans flotte størrelse. Man kan jo ikke påstå han er nogen splejs som vælter når det stormer;0)) Vi havde også den store fornøjelse at hilse på Jeanette fra Freddys kennel og gensynsglæden var stor fra begge parter!!! I de 2 nætter sov vi fint bag i bilen og hundene var helt rolige, men ønsker mig altså en campingvogn, for det så nu så hyggeligt ud når folk sad der om aftenen.....var faktisk lidt misundelig:0/

Jeg havde kun meldt Os i klasseløbene, da jeg synes de åbne er for svære endnu. Torsdag lagde vi ud med 2 disk. da Molly startede hvor hun sluttede i Odder med ikke at ville i tunellerne. Så valgte at droppe dem og løbe videre. Fik derefter snakket med Laila Carstensen og vi blev enige om lige at lave en forespørgsel på at få lov til at ta et par tuneller i en pause. Det blev så efter Cuppen hvor banen var smæk fuld med tuneller og der var der så ingen problemer og hun fik en succes med det.


Fredag havde vi et noget rodet AG 1 hvor hun bla. sprang fra vippen. Men havde en drøm af et SP1 løb hvor alt bare klappede og vi fik en enkelt fejl på hjulet. Så der er vel håb forude!!!


Efter vores succes i SP1 havde jeg eftermeldt os i et SP åben lørdag. Igen her havde vi et fantastisk løb med en enkelt fejl i tunellen og jeg var bare så stolt. AG1 var noget rod, idet jeg på mærkværdig vis pludselig havde en hund rendende mellem benene og fik en humoristisk kommentar fra dommeren om "at det er forbudt at sparke hunden igennem banen;0) Vi sluttede af med SP1 i silende regn. Løbet var fint nok, men fik 2 vægringer på hjulet.


Alt i alt et rigtigt dejligt stævne, hvor alt var planlagt og tilrettelagt rigtigt godt. Har snakket med så mange søde og hjælpsomme mennesker og hygget mig med mine hunde. Resultaterne var langt bedre end vores sidste stævne og synes lige det skal nævnes at Molly faktisk ikke lavede fejl i slalomen i et eneste løb. Det er da flot af en hund som kun er 20 mdr. Hendes mani med at ville hoppe op og nappe mig i armene og r.... en næsten aflivet. Meeen ikke helt, som billedet herunder viser. Frække hund!!!!

En ny slags agility?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar