fredag den 17. december 2010

Kursus ved Sannes hundecenter


Har i den foregående uge været på kursus i "fart og motivation" ved Sanne Ammitzbøll. Kom med på et afbud, da Catrine med Jerry var blevet forhindret og fik hendes plads i bilen sammen med Lone og Laila. Der var pres på i Lones bette bil med tre mennesker og 3 hunde. Men det gik med Louie siddende i sikkerhedssele på bagsædet.

Sannes hundecenter ligger ved Hedensted og har bare de fedeste faciliteter. To indendørs agility baner, cafeteria og masser af udendørs arealer. Meeeeen det var koldt den dag!!!! Heldigvis havde Sanne et fyrrum hvor Molly fik lov at opholde sig i pauserne.

Vi skulle løbe to forskellige baner og deri mange forskellige variationer. På den første trænede vi serpentiner og ind imellem forhindringer. Må indrømme jeg var lidt nervøs inden vi gik igang, sådan har jeg det altid når jeg skal undervises af en ny træner. Men der var ingen grund til at være "bange" for Sanne. Hold op hvor var hun go` og skarp i sine observationer og havde et hav af løsninger som vi kunne prøve af. Jeg fik rettet positioner, føddernes retning og arme til den store guldmedalje. Vi fik lidt problemer med en handling hvor Molly gang på gang ville smutte bag om ryggen på mig og Sanne troede det var fordi jeg havde trænet bagkryds. Men jeg måtte sværge på, jeg end ikke vidste hvordan et bagkryds skulle laves;0)) Så gik vi tilbage til de 3 første spring, fik belønnet og fik succes inden vil skulle til middag. Godt vi startede på denne bane, da den var den sværeste og med min hukommelse er det kun en fordel at det sværeste kommer først, imens hovedet er helt friskt!!!!


Bane 1.

Efter middag skulle de små hunde på bane to. En rigtig racerbane med en masse fremadløb og tuneller. Først skulle vi løbe banen som vi selv ville gøre det og alle hundeførerne spænede jo selvfølgelig om kap med hunden. Men men.... fidusen var efter tunellerne vente lidt på hunden og lade den komme lidt foran. Puha..det var svært at ligefrem indimellem at lunte rundt, men skal love for det gav fart og selvstændighed til at hunden selv skulle søge mere fremad. Vi løb hver bane 3 gange efter hinanden og holdt så pause. Bane 2 ville jeg bare elske at prøve at løbe med Freddy:0))

Jeg lærte rigtig meget på kurset og det er bestemt ikke sidste gang jeg besøger Sanne. Fik SÅ meget med hjem, nu håber jeg bare jeg kan huske det når vi kommer til foråret!!!! Det var skønt at løbe med Molly igen, da sneen forhindrer alt træning overhovedet.


Bane 2.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar