mandag den 17. januar 2011

Så er 2011 igang....så småt!!!


Vi kom noget slatne ind i 2011 da både Mads og jeg havde maveinfluenza mellem jul og nytår. Aftenen blev holdt hos min søster, Georg og børnene. Hundene var selvfølgelig med og de opførte sig super eksemplarisk og var totalt ligeglade med raketter og bordbomper.

Molly er kommer igang med agility træningen efter ferien. Vi startede allerede op i juleferien i DCH Dronninglund, med træning om torsdagen, men måtte pga den dumme influenza melde fra første gang. Har ligesom sidste vinter slet, slet ikke fået trænet det som jeg havde planer om. Denne vinter skulle det have handlet om felter, felter og atter felter. Men det kan vi så gå igang med nu. Kan da håbe på hun måske helt har glemt hvordan hun plejer at springe over dem og indlærer dem på ny!!!

Freddy har brugt noget af vinter pausen på, når navnet "FREEEEEEDDY" bliver kaldt med en lys, spændende, sjov og opmuntrende stemme, så skal man komme hen til hende med den sjove stemme og lege med hende eller få en dejlig godbid og ikke fortsætte med at løbe, grave, lege, snuse, tisse, jage dyr og rulle sig i div møddinger,0)) Og det går efterhånden rigtig godt. Han havde såmænd en periode hvor verden bare var så spændende at den måtte undersøges nærmere, men nu bærer alle de "timer" hvor jeg har siddet og gemt mig bag træer, buske, i huller og bag div bygninger endelig frugt:0)) det er sg top nice!!!


Jo, jo....han gir den altså max gas når vi går tur i skoven....!!!!

På lydighedssiden er vi også kommet igang igen med træning hele søndag formiddag. Vi fandt den lækreste hal lige udenfor hjørring med masser af plads. Molly træner med på et rally hold og Freddy fortsætter med hans kl.1. Freddy og jeg var jo på kursus i lineføring i julen og det har virkelig pote. Han går klistret til benet og i rette position....skønt. Dette er faktisk også grunden til jeg har meldt os til endnu et lydigheds kursus med Heidi Pedersen http://rebild-highland.dk/ d. 29 januar og endnu et d. 11. februar. Vores plan er engang i løbet af 2011 gå til officiel prøve i kl.1 såfrem han er klar til det og det glæder jeg mig til:0)) han er efterhånden blevet en skøn hund at arbejde med. Vi arbejder stadig i meget korte intervaller, men han er holdt op med at gå sin vej imens vi er igang og det er da fremskridt...ik!!!! det ender måske endda med jeg bliver en rigtig lydigheds haj:0)

Freddys agility opstart har ladet vente lidt på sig, da hallen vi skulle bruge lige skulle falde på plads. Heldigvis har jeg kunne få det passet ind i puslespillet med alt det andet, da det også er en hverdagsaften:0)) Selvom han aldersmæssigt jo egentlig godt kunne komme med ud til konkurrencer engang hen på foråret, så er dette bestemt ikke planen. Freddy er slet, slet ikke blevet trænet nok og pga. hans størrelse venter jeg og ser hvad der sker. Lad mig sige det sådan, der skal ske et mindre mirakel for at han blir mellem hund!!! Men så på den anden side er han jo samme størelse som en border tæve, så stor kl er ikke en umulighed, men skal ikke forceres. Så Freddy må "nøjes" med at komme med til agility stævner i 2011 som tilskuer;0)

Sidst i måneden er Molly og jeg meldt til årets første stævne i DCH Vejle, som afholdes hos Sannes hundecenter. Skønt med nogle indendørsstævner. Molly og jeg skal debutere i SP2, men mon ikke det går endda. Synes ofte kl.1 banerne har været lige så svære som de åbne, så det gør vel ikke den store forskel!!!

Vinteren og det dårlige vejr er som sædvanlig også blevet brugt til at lære hundene nogle nye tricks. Jeg synes det er fedt at finde på nye tricks og bruge tid på at lede efter nye hjemmesider til inspiration. Mine absolutte favoritter er LOLABULAND.COM fleste agility mennesker kender sikkert Silvia og hendes fantastiske hunde KIKOPUP.COM denne side fandt jeg faktisk for helt nylig og jeg elsker hendes "how to" videoer som viser øvelsen helt ned til opstartsfacen...genialt og JUSTJESSE.COM verdens dygtigste jackrussel terrier, som kan nogle tricks som jeg seriøst mener er formidable og får "elefanten" til at ligne vand ved siden af. Alle sider bruger bløde, positive træningsmetoder med klikkertræning som metode. Ville gerne ha lavet direkte link herfra, men kunne ikke få siderne frem!!!!

Af tricks som mine har lært indtil videre denne vinter, kan jeg bla nævne.; trække sokker af, binde snørebånd op, krydse venstre pote over højre, hinke på 3 ben, bukke, bakke rundt om mig, bakke i 8 tal, strække sig, åbne og lukke skuffer, rulle, kravle forlæns og baglæns, trække en trøje af mig, slikke sig om munden, ta sko på, gå sidelæns, sparke med bagbenene, "lette ben"(Molly)Spin, twist, gå på mine fødder, gå op i en lille skål med alle 4 ben mm. Nu lyder det sikkert lidt som pral og man tænker "det er bare noget hun finder på" Så sætter lige et par billeder på fra i efteråret hvor begge hunde øver sig på "in a bowl" og så må Mads snart ta`sig sammen til at hjælpe mig med en lille video!!!

Molly!

Freddy!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Det lyder spændende med dine planer for 2011. Jeg synes at det lyder super spændende med dine kurser hos Heidi Pedersen - hvor er disse kurser annonceret?

    God vind i 2011

    SvarSlet
  2. Hejsa:0)

    Ja, Heidi kan næsten lave en gris om til en væddeløbshest;0) Hun er bare super, super dygtig, nærværende og inspirerende!!Kurserne er arrangeret af Tine Elmann og er annonceret på hendes hjemmeside Be-My-Shadow.dk De planlagte kurser er alle optagede, men Tine har flere i ærmet.

    Mange hilsener fra Lise Lotte

    SvarSlet