søndag den 17. april 2011

Agility stævne i Aalborg


Lørdag var hundene og jeg til agility stævne i DCH Aalborg. Det som plejer at være et lille stævne med en enkelt bane, havde i år udviklet sig til et af de større af slagsen med 2 baner og mange, mange hunde. Men DCH Aalborg klarede opgaven til top karakter. Banerne ligger på en gammel pony gallop bane i natur skønne omgivelser, så kan klart anbefale dette stævne til andre agility tosser. Det plejer at være et dobbelt stævne, måske blir det det igen til næste år!!! Så er der lidt mere at køre efter for dem som kommer langvejs fra. Vi nød for en`gangs skyld kun at ha`30 min frem og tilbage og det var bare dejligt:0))) Ydermere var der rigtig flotte præmier og ikke nok med det; alle som blev disket fik et pose guffere pr. disk!!! Der er da flot:0)) Det eneste minus ved dagen var det var pisse koldt, men kun lidt regn så det var til at leve med!!! Mange "lokale" hundeførere havde valgt at stille op, skønt med lidt flere klubkammerater at dele dagen med.


Vi begyndte dagen med AG åben og undrer mig over hvorfor det ALTID er de små hunde som lægger ud med denne klasse????? Molly var ustyrlig og fortrængte alt om felttræning og jeg valgte en disk og tog balancen om.


Så blev det SP åben hvor vi uden sammenligning havde et tæske godt løb. Da vi gik bane kunne jeg ikke undgå at høre hvordan de andre ville takle slalom indgangen. Har før været tilbøjelig til at lave mine planer når jeg hører hvad andre gør. Men holdt fast i min plan og sendte hende og skiftede bag ved og det lykkedes super. Ved 3 sidste spring vender jeg hende ryggen og vi får en dum vægring. Øv øv, synd hun løber med sådan en idiot;0))



AG 1 vandt vi i suveræn stil i tiden 32,25 og næsten 20 sek ned til nr.2. Hun blev på felterne og løb som en drøm. Dette var vores sidste pind i Ag1 i DCH regi og vi er nu i kl. 2 i både AG og SP.


Sluttede af med SP2. Vi mangler en enkelt pind her, så er vi i kl.3. Lad mige sige det sådan her, "har absolut ikke travle med at ende der" hallo for nogle konkurrenter vi skal op imod der, føler mig absolut ikke klar til de baner!!! Så tænkte dette løb som en satsning til at presse hende lidt i fart og prøve nogle ting af, hvilket vi gjorde og det var fedt. Sendte hende i slalomen med en "back" som hun bare klarede til ug. Vi havde et fantastisk løb, som desværre endte med en disk ene og alene for min regning. Var alligevel lidt ærgelig over mig selv, kunne da godt ha`brugt en fejlfri runde, men nyder nu alligevel at blive i kl.2:0)))))


Er rigtig, rigtig stolt af Molly. Hun er altså ved at være rigtig dygtig og lydhør og vi har godt styr på vores handling. Hun er virkelig sjov at løbe med og gir sig altid 100%. Synes også det er lidt morsomt at komme traskende med sådan en bette mopse lignende abekat som ingen regner for en skid og hun så går ind og løber som et lille lyn:0) Vi er på under et år rykket op i kl.2 i både spring og agility med 2 pinde i sp. Det havde jeg ikke regnet med da vi var til vores første stævne i Odder sidste år i maj hvor vi blev disket i alle 4 klasser;0)))



Smilende Molly med hendes bette medalje:0))


Ingen kommentarer:

Send en kommentar