søndag den 27. december 2009

Julen 2009

Vi har haft en rigtig dejlig jul her i huset. D. 22 december indløste Mads og jeg vores julegave til hinanden; en tur i Romulus, et romersk bad som ligger i Skallerup klit 10 km. herfra. Det var rigtig hyggeligt at blive varmet godt igennem og frosset ned igen i det kolde gys...8 grader bassin, føj for den. Godt der er et gelænder så man kan komme op igen, for benene er nærmest lamme. Da vi havde været der et par timer hentede vi hundene og kørte ned til mads`mormor som bor helt ned til stranden. De morede sig gevaldigt i sneen og lille Freddy fandt alt muligt spændende, ligefra gummistøvler til en død sæl.

Dagen før juleaften var min veninde og hendes dværgschnautzer på besøg og hold op hvor De hyggede sig Molly Freddy og Arnold. Dvs mest Freddy som virkelig drillede Arnold og bare ville lege hele tiden. Arnold havde også det handicap at skulle slæbe på 2 ekstra kg sne som sad i pelsen på hans ben.

Godt man ikke er en schnautzer med de poter:0(


Hundene har været så heldige at blive inviteret med til samtlige julearrangementer. Juleaften blev holdt hos Mads mor. Freddy som er fræk som en slagterhund, strøg lige ind under træet, fandt en pakke og begyndte at flå papiret af. Det viste sig faktisk at være en pakke til ham selv og den indeholdte bla. en del tyggeben. Så synes faktisk det var et flot stykke næsearbejde han lavede der:0) 1. juledag var hos mine forældre. Her optrådte hundene i et lille "trick" show som gæsterne krævede. Molly med mange tricks og lille Freddy med "elefanten" "kravle" "gi pote" og "gemme ansigtet" Ikke dårligt at kunne træne lidt når man er i byen:0)

De var godtnok ikke meget for at ligge der. Synes nu også den nisse stirrer lidt!!!!

Puuuuuha....i dag skulle vi ingenting og kunne sove lidt længe. Lidt for længe synes jeg egentlig. For da vi stod op blev Freddy liggende. Han plejer at ville hygge-lege og mosle lidt inden vi står rigtigt op. Men i dag ville han bare putte. Hyggeligt, men ikke "normalt" Så da jeg tændte lyset opdagede jeg til min store rædsel at hans hoved var helt skævt og hævet i den venstre side fra næseryggen og helt ned til læben. Virkelig hævet. Ringede straks til dyrlægen, som ville vide om han ville spise og drikke og om jeg kunne se nogle knækkede tænder. Han ville gerne have sin morgenmad og tænderne så umiddelbart fine ud, men han var meget øm i læben og skreg op da jeg undersøgte ham. Hendes umiddelbare mening var, at han har fået en akut allergisk reaktion og havde det ikke fortaget sig i løbet af 24 timer må vi afsted til dyrlægen med ham, den stakkel.


Stakkels freddy med hans ømme, hævede læbe:0(

Her kan man rigtig se hævelsen. Det skal lige nævnes at de lukkede øjne skyldes blitzen!!!

Synes måske det har fortaget sig lidt her i eftermiddag. Han var med i skoven og morede sig vældigt. Da vi kom hjem bed han Molly i benet og knurrede, så tænkte på da jeg selv var barn og var syg. Når man havde overskud til at svare igen og være næsvis "Ja ,så var man vist ved at være rask" Håber også det er sådan med hunde:0) Jeg vil gerne høre hvis der er andre som har oplevet noget lignende, for er noget urolig for min lille dreng!!!!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar