torsdag den 8. september 2011

Cirkus kursus i DCH Fr.Havn

I mandags afholdte hundene og jeg kursus i cirkus øvelser i Fr.Havn. Der var 13 hunde tilmeldt og der kunne ha`været mange flere, men synes dette antal var rigeligt hvis alle skulle ha`lidt opmærksomhed. Så må vi holde et par stykker mere så alle kan komme med!!!


Lagde ud med at fortælle lidt om hvorfor vi skal træne tricks, hvad de styrker af bla krops bevidsthed og hvordan tricks styrker båndet mellem hund og fører. Snakkede lidt om hvor meget jeg selv laver med mine hunde, at deres træning er meget varieret og består af alt mellem lydighed, rally, agility, spor og tricks. Hører ofte medlemmerne sige "nu skal min hund holde ferie og ikke lae noget i en hel månede" Mine hunde ville blive slemt skuffede hvis de intet skulle lave i en hel månede. Når jeg selv holder ferie laver jeg da heller ikke "ingenting" hele ferien, men vil meget gerne noget andet end det jeg plejer. Sådan har hundene det også og det er her tricks er så gode. Man er heller ikke så resultatorienteret omkring tricks, da der ikke findes deciderede tricks konkurrencer og stemningen omkring træningen bliver mere afslappet!

Dygtige Freddy kunne sagtens koncentrere sig trods publikum og viser hvordan man sætter alle 4 poter i en lille skål!!

Krydse poter!


Op på ryggen!


Molly viser hvordan man tørrer sine poter af på en måtte!

Viste derefter nogle af de tricks som Freddy og Molly kan. Viste de små elementer som øvelserne er bygget op af og forklarede meget detaljeret hvordan de ser ud fra start til færdig øvelse og derefter skulle deltagerne igang med deres egne hunde. Havde planlagt at de skulle introduceres for elefanten, alle 4 poter i en skål, krydse poter, slikke sig på næsen og rydde op. De kunne selvfølgelig ikke nå at lære øvelserne, men kunne komme igang og så gå hjem og øve sig.


Mille viser Pote touch og forstadiet til at krydse poter!


Kursets mindste hund er ved at lære elsfanten!


Det var virkelig fedt at holde sådan et aften kursus og det er bestemt ikke sidste gang jeg siger ja til sådan en opgave. Kursisterne var mødt op med et åbent sind og indstillet på at lære noget nyt. Der var et par børn med som bare var super seje, virkelige lærenemme og havde super kontakt med deres hunde. Det er fedt og givende når folk synes om det som man tilbyder og lader sig rive med:0))








Ingen kommentarer:

Send en kommentar