mandag den 14. juni 2010

Vores 1. "pind" :0)

I weekenden var vi til agility stævne i DCH Harlev v. Århus. Føj hvor skulle jeg køre tidligt, allerede kl. 04.15 trillede hundene og jeg ud af indkørslen. Havde lovet at køre den vej af Fr.Havn og hente en klubkammerat...gaaaab!!! Vejret var i sidste uge ikke det bedste, men vejrudsigten lørdag sagde bare overskyet og blæst. Men som vi nærmede os Århus blev det bare værre og værre. Vi nåede da også kun lige at få rejst teltet før himlen åbnede sig og sådan fortsatte det hele formiddagen. Banerne var ikke kun våde, men totalt smattede....nice!!!

Vi fik vores aller første fejlfri løb og en 2. plads i SP 1....jubiiiii!!!!. 5 fejl i SP åben, 10 fejl i AG 1 og en disk i AG åben. Jeg havde glemt mine agility sko og måtte løbe i et par alm (læs: glatte) løbesko og turde slet ikke løbe igennem, så det var vist ikke specielt kønt at se på!!!

Arrangementet var så vidt ok, trods lidt kludder i start rækkefølgen. Kunne dog ha`været præmieoverrækkelsen foruden, da det viste sig at være en meget flad fornemmelse, ja nærmest pinlig!! Synes damen som stod for det var decideret uforskammet overfor dem som havde "tilladt" sig at klare sig godt. Katalognummeret blev nævnt og hundeførerens navn og så måtte man selv finde vej til gavebordet og vælge sig en pakke og så hurtigst muligt fordufte til sin plads. Klappede man for meget og længe var det også galt!!! En desværre lidt tam afslutning på et ellers udemærket stævne!!!

Jeg har taget den beslutning at stoppe med DKK lydighedsprogram med Molly og koncentrere mig om agilityen. Der er nok at tage fat på. Mine til tider ukontrolerbare arme, timing, skift de forkerte steder og at jeg kommer ind i hendes løbebane. Alt sammen til stor irritation for min hund, som kvitterer med i ren og skær frustration, at nappe mig i armene. Har derfor meldt os ind i DCH Dronninglund så vi kommer til at løbe 2 gange om ugen. Vi starter på mandag og jeg glæder mig rigtig meget:0)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar