søndag den 1. august 2010

Agility i Kolding og vores møde med en "kamp" hund!!!


Fredag eftermiddag satte Freddy, Molly, min veninde Dorthe og Jeg kursen mod kolding i anledningen af 2 dages stævne i Kolding (Det som skulle ha`været Madsby cup) Jeg skulle jo ha`min ilddåb med campingvognen og var lidt nervød pga noget kraftig blæst. Vi fik dog også en lidt dårlig start da vi allerede efter de første 15 km mistede venstre sidespejl som nærmest hang i en tynd tråd. Vi måtte finde den nærmeste afkørsel og en tankstation. Spejlet blev monteret med noget pakketape og sad bedre end det nogensinde har gjort før;0) Vi ankom noget sent til kolding og havde en del "udfordringer" som forsinkede os så meget at stævneteltet måtte sættes op i lyset fra billygterne:0((( Det blev ALT for sent vi kom til at sove!!!!


Molly og jeg havde nogle super fede springløb og blev nr.3 i SP1 søndag med et fejlfrit løb og fik vores 2 pind i SP. Havde en nedrivning i de 3 andre. Agility klasserne gav en masse feltfejl, så det må vi træne lidt ekstra på. Vores samarbejde blir bare bedre og bedre og jeg er så stolt af hende:0))) Freddy hyggede sig med sin border veninde Izzie og han nød at ha`en og lege med hele weekenden. Det gik også fint med de 3 hunde i campingvognen.

Det regnede kun lidt;0)


Da vi kom hjem parkerede jeg bil og Campingvogn på en parkeringsplads som ligger overfor vores hus, da mine "bakke egenskaber" kan ligge på et meget lille sted. Hundene kom ud af bilen og vi gik over mod vores hus. Uden jeg opdagede det løb der pludselig en kæmpe Amstaff-pitbull lignende hanhund hen i mod os. Min første tanke var at ta`det helt roligt og håbe på at Freddy ikke ville benytte sig af sin nyfundne mandighed i form af 10.000 teenage kønshormoner og begynde at puste sig op. Havde ikke behøvet at være bekymret for ham, men måtte derimod prøve at styre Molly, som havde revet sig ud af sit halsbånd og løb og hvæsede og snappede after hunden. Puha.....dem som har set Molly ved at den ville kunne brække hendes nakke i et split sekund. Heldigvis kom jeg i tanke om at jeg ikke havde låst campingvognen og nærmest "kastede" hundene derind og åndede lettet op da de var i sikkerhed. Men de kunne jo ikke sidde der for evigt og kunne ikke se nogen ejer til hunden nogen steder, så prøvede at lokke hunden til mig med noget mad. Det lykkedes efter mange forsøg og fik den lokket ind i Freddys bur bag i bilen. Nu var den af vejen og mine kunne komme ud af campingvognen igen og ind i vores have. Hunden havde et hunde tegn med et mobil nr. hvor der ikke blev svaret, så en nabo ringede til politiet som dukkede op kort tid efter. Mine naboer informerede politiet om at hunden gentagne gange var brudt ind i deres have og at hunden går i en have med et 70 cm højt hegn, som den forcerer i et snup tag. Politiet kørte derefter til hundens hjem hvor ejeren midlertidig ikke var. politiet besluttede så at at de ville sætte hunden i en hundegård på adressen. Må nok indrømme at jeg er noget utilfreds med betjentenes håndtering af sagen. Synes de skulle ha`taget hunden med sig og så kunne ejeren ha`modtaget en klækkelig bøde og fået pålagt sig at lave en forsvarlig indhegning af haven (2 meter højt hegn jvf. den nye hundelov) da jeg nævnte dette for politiet, kendte de dog ikke til den nye hundelov, men sagde at jeg da var velkommen til at kontakte ejeren og fortælle om sagen. De ville nemlig ikke skrive nogen rapport og kørte derefter afsted med dyret. At politiet åbenbart er overbebyrdet og omgåes loven efter godtbefindende er jo hvad det er, men at jeg kan risikere at møde denne hund hver og hver anden dag gør mig da vildt urolig. Det er jo ikke sikkert det går godt næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar