søndag den 14. november 2010

Klubmesterskab DCH Dronninglund.

I lørdags var vi til klubmesterskab i Dronninglund. Vejrguderne viste sig fra sin absolut værste side og sendte nogle gevaldige byger ned over os. Det kan så absolut kun være tossede hundefolk som frivilligt vælger og nærmest "nyder" at være til sådan et udendørs arrangement i sådan et vejr!!!!! Jeg kom direkte fra rally lydighed med Freddy, så havde pakket noget ekstra tøj så jeg ikke behøvede gå rundt og være våd hele dagen.




Vi havde 2 gennemløb i henholdsvis spring og agility. I AG løbene missede vi nogle felter og i SP havde vi slalomfejl. Noget Molly ellers plejer at være rimlig sikker i. Men på det sidste er hun begyndt at springe over de sidste pinde, når jeg handler hende fra højre side. Jeg må endelig ikke presse hende ved at overhale hende, men må heller ikke sakke for meget bag ud så hun tænker "Hvor blir`hun af"??? Det er åbenbart en meget hårfin balance!!!! Der var nogle gode momenter, især en slalomindgang hvor hun skulle handles skråt fra venstre og jeg skulle skifte bag hende som lykkedes. Vi blev nr. 4 samlet og det er ok...


Næste weekend er der klub mesterskab i Frederikshavn. Molly er meldt til i øvet og Freddy er meldt til i "sandkasse" klassen. I dag til træning løb vi vores første lille bane på 11 spring og han klarede banen 2 gange til UG og holdte koncentrationen. Træningen går virkelig fremad i forhold til at holde ham på banen. I dag tog han ikke en eneste "æresrunde" Nøj, hvor har jeg hentet ham mange gange når han liiiiige synes han skulle kikke nærmere på de lydighedshold om træner andre steder på pladsen;0)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar