onsdag den 3. november 2010

Løvfaldsstævne hos Ribe hundevenner!

Lørdag d. 29/10 holdte Ribe hundevenner stævne i ridehal. Jeg havde for længe siden besluttet mig til at ta`afsted og havde egentlig lejet en hytte på en campingplads til hundene og mig, således jeg slap for den lange køretur om morgenen. Men men heldigvis lykkedes det mig at lokke nogle andre nordjyder med derned så vi kunne følges og skiftes lidt til at køre. Dette betød så desværre også at Freddy måtte blive hjemme hos mine forældre, til stor skuffelse for hans kennel familie......undskyld;0)) Føj hvor skulle jeg tidligt op....kl. 4.30 ringede vækkeuret. Turen nedad gik smertefrit og der blev indtaget morgenmad osv...skide hyggeligt:0)))

Molly og jeg skulle ligge ud med stævnets første løb. Skide irriterende for hun blir så vild når andre skal holde hende og hun kan se mig gå bane og jeg skal helst ha`lidt tid til at få ro på hende. Men nogen skal jo løbe først i klassen og det må vi jo træne på!!!! Vi blev da også disket, sådan ca. det samme sted som 95% af alle andre i klassen!!!! Måske var banen lidt for svær af en kl. 1???

SP1 gik fint og vi løb fejlfrit og endte på en 2. plads. Der var noget timing som kunne ha været bedre og Molly lavede derved nogle lidt store buer og en enkelt piruette!!!

SP1 ekstra gik bedre og jeg troede egentlig vi var fejlfri. Men dommeren havde dømt fejl da Molly støder ind i mit ben på vej hen til slalommen. Vi fik dog en 3 plads trods vores fejl!!!

Stævnet var veltilrettelagt og rigtig hyggeligt. Gavebordet var overvældende og jeg fik nogle fede ting med hjem både som præmie, men også i det amerikanske lotteri. Var dog ikke så opfindsom som mine kørekammerater som valgte noget som kunne bæres på kroppen og spises på en`og samme gang....:0) Det var mit første indendørsstævne og jeg har aldrig set så meget agilitystævne før når jeg har været afsted. Det var dejligt at hilse på Freddys opdrætter familie og Johanna som i sin tid fik Freddys far Carson til DK.

Vi havde en rigtig sjov tur hjem til Nordjylland, sikkert fordi vi alle havde fået nogle resultater med hjem. Marie og Ferrero vandt SP1 og blev 2 i AG1. Catrine og Jerry vandt SP3 og fik deres sidste cert og Jerry blev spring champ....så sejt!!!!!

Nu er vores debut sæson slut, lige undtagen klubmesterskab i Fr.Havn og Dronninglund. Vi har mest løbet stævner i DCH regi og Molly er her rykket op i SP2 og vi har lært en masse nyt og har stadig tons at lære. Glæder mig til næste sæson, hvor jeg sikkert har fået lidt mere styr på arme, ben og ikke mindst nerver;0)))

1 kommentar:

  1. Det har sikkert været en meget hyggelig tur - ikke mindst køreturen.
    Var der soltag i bilen - kunne da godt forestille mig, at Fru Jerry havde strakte arme

    SvarSlet