tirsdag den 20. april 2010

Molly får sin agility debut


På lørdag får Molly og jeg vores debut på agility banen. Det blir`så spændende og ved jeg blir`helt vildt nervøs, men må jo forsøge at bevare roen. Synes faktisk vi har fået nogenlunde styr på det mest grundlæggende og hun er blevet super sej til slalom. Har et`eneste mål for dagen og der er: at vi skal ha`det sjovt inde på banen og det er jeg sikker på at vi nok skal få. Hun er blevet nemmere at styre, eller også er jeg blevet bedre til at styre mine arme!!! Sikkert det sidste:0))) Heldigvis slipper vi for at køre alt for langt da vi kan "nøjes" med at ta`til Odder ved Århus. Har meldt hende i 4 klasser, men nu må vi se om jeg kan ha`det i hovedet. Er en spade til at huske baner!!!

Se hvor højt jeg kan springe!!!

Freddy kommer selvfølgelig med som tilskuer og kan derved få sig en`på opleveren. Vi skal til hvalpetest i slutningen af næste måned. Kommer af flere grunde ikke så ofte til hvalpe træningen mere, men er derimod startet op på et blandet DKK hold og det matcher bedre min ide`om hvordan man kan og bør`træne sin bedste ven. ( Så har jeg vist ikke sagt for meget ;0))) Freddy er dygtig, men også meget følsom og usikker. Vi træner meget korte sekvenser og bruger oceaner af tid på at lege med hinanden og bare kikke på de andre hunde. Han skal nok blive`en alletiders træningsmakker, men det skal foregå på hans præmisser og han skal ikke presses på nogen måde. Åhhhhhh for pokker hvor jeg dog bare elsker den hund:0))))) Han er en meget sød og blid sheltie og jeg vil vogte ham med mit liv!!!!!


Smuk hund med grim tysker bunker i baggrunden.

Her til aften var hundene og jeg ved stranden udfor Hirtshals. De elsker simpelthen at komme derned og løbe og snuse i alt muligt lækkert ( læs:ulækkert!!!) De fik sig enddog en soppetur da de løb efter nogle måger. Der er mange bunkers efter besættelsestiden og hundene synes at alle gangene mellem dem er så spændende at fræse rundt i.



Rullende hunde..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar