lørdag den 1. maj 2010

Agility debut og opvisning..


Sidste weekend var vi i Odder udenfor Århus til Molly og mit første stævne udenfor klubben. Vi var tidligt afsted, da jeg gerne ville kunne nå at lufte begge hunde ordentligt. Havde håbet på at kunne lægge ud med et kl. 1 og derved få lidt selvtillid i mig og hunden. Men skulle desværre starte med spring åben. Det var et noget rodet løb som endte med en disk. da jeg ikke ville rette hende i tunellen. Næste løb var AG åben. Fik desværre ikke gået banen ordentligt, da der 3 min inde i banegennemgang blev råbt over højtaleren "at lille sort hund med dækken på leder efter sin mor" og måtte så forlade banegennemgangen og få styr på min hund, som havde åbnet lynlåsen på buret. Løb således en forkert bane og endnu et disk. De 2 kl.1 løb gik over al forventning. Hun tyvstartede ikke, tog hele slalomen, havde go`fart og lavede nogle goe´skift. Desværre var hun stadig usikker på tunellen og vi fik en disk i begge kl. Men var alt i alt godt tilfreds. Måske gennemfører vi ligefrem en hel bane næste gang:0)))) Vi skal afsted til Viby i maj, så det glæder jeg mig til.

Freddy havde sit livs oplevelse og han skulle charmere sig ind på alt og alle. Han var nærmest kommet i himmelen, da han har en stor forelskelse i ALLE Border Collier som er ældre end ham selv.....og dem var der mange af!!! Han var rigtig dygtig til at slappe af i buret når han skulle det. I hvert fald bedre end sin "søster" som endte med at undslippe buret hele 3 gange inden jeg til sidst måtte lukke lynlåsene med karbinhagen fra hundesnore (alm. snor blev bare bidt over;0(((

I dag har vi været til opvisning sammen med DCH Dronninglund i anledningen af et åbent hus arrangement i Hjallerup maskinforretning. Det gik rigtig godt og Molly løb banen fejlfit 2 gange og var ikke bange for deres tuneller. Skønt!!!!









Ingen kommentarer:

Send en kommentar